Tre veckor på magen!

Efter tre veckor med LCHF har jag märkt flertalet förändringar i kroppen inte bara när det gäller min vikt. De fyra kilona som jag tappat har resulterat i tio centimeter (!) kring magen och sex centimeter över rumpan. Detta gör att alla mina jeans nu sitter skönt, tidigare har jag knappt kunnat sitta på föreläsningar i ett par timmar utan att få ont i magen. Sällan eller aldrig upplever jag att min mage är uppblåst som jag nästan kände av varje dag innan jag gick över till LCHF. Precis som min syster har jag blivit lugnare, fått ett jämnare humör och betydligt mer engeri. Detta syns inte bara på mig utan även på min lilla hund som blivit piggare, gladare och fått bättre kondition då vi tar långa promenader varje dag. Jag har fått ork att börja lydnadsträna med honom, så nu är han en stimulerad och lycklig hund! På det stora hela kan jag säga såhär, att även om min viktnedgång hade gått långsammare eller om jag inte märkt lika mycket i mina kläder skulle jag fortsatt med LCHF. Och i dagsläget ser jag ingen anledning till att gå tillbaka till ett sockersug och en uppblåst mage. Kajsa

Kommentarer
Postat av: Ingsten

Hej!



Jag är journaliststudent på Södertörns Högskola och håller på med ett tema som handlar om hälsa och kost. Just nu talar vi dieter och min fråga till er är om ni skulle kunna tänka er och ställa upp och prata lite om LCHF under ett TV-inslag. Berätta om vad det går ut på, varför ni hoppat på det och hur det påverkat er. Det är ganska så bråttom i så fall, vi skulle behöva göra inslaget under morgondagen, eller möjligen torsdag morgon/förmiddag?



MVH



Malin Ingsten



journaliststudent



Södertörns Högskola

2011-11-08 @ 08:20:22
URL: http://malinochklackarnaitaket.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0