Pannkakans alla möjligheter!

Det är dags för mig att göra ett erkännande, jag älskar LCHF pannkakorna! Tidigare har pannkakor inte fallit mig i smaken, men nu när jag upplevt den fluffiga LCHF pannkakan är jag fast. Det jag verkligen tycker om är möjligheten att alternera med olika tillbehör.
Eftersom jag alltid äter frukost själv om veckorna då min sambo börjar jobba tidigt i gryningen är det inte alltid så roligt att stå vid spisen. Därför har jag tagit för vana att göra mina pannkakor något mindre än pannan, så att det blir en lagom stor pannkaka med ca tio centimeter i diameter. Har jag gott om tillbehör räcker det nämligen med detta till frukost och på en sats smet får man ut en tre-fyra stycken sådana.
Dagens frukost bestod av pannkaka med räkröra, jättegott och enkelt. Dennna röra räcker till ca två personer.
Blanda
räkor efter behag (jag tog en räjäl näve frysta, luspank student som man är)
två hårdkokta grovhackade ägg
ca tre centimeter hackad purjolök
en deciliter creme fraiche (den fetaste möjliga såklart!)
salt, svartpeppar och dill
Smaklig frukost!
Kajsa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0