Lchf-bröd

Igår kom äntligen paketet från lchf-butiken! Eftersom det jag saknat mest är bröd så satte jag genast igång och bakade frukostfrallor med bakerix. De blev supergoda! Inte svampiga, äggiga, omelettiga som de flesta lchf-bröd tenderar att smaka. Så dessa rekomenderar jag verkligen!

Ingredienser för ca 8 frallor:
4 ägg
4 dl bakerix

Vispa äggen hårt med elvisp, blanda sedan i bakerix. Klicka ut "bollar" på bakplåtspapper, om man spolar kallt vatten på händerna kan man försöka forma dem lite runda. Strö sedan över valfria frön ex. Pumpafrön, solrosfrön m.m. Tryck lite på dem så att de fastnar. Sedan in i ugnen på 175 grader i 17 minuter!

Idag ska jag prova att göra Rostbröd à la lchf! Lägger upp bilder och omdöme i morgon.

Tipsar också om vaniljpulvret som är underbart till oss som gärna vill ha lite smak på ex vispad grädde, smoothies osv.
/Hannah


Kommentarer
Postat av: Sunny

Hur gick det med rostbrödet? Gick det bra? På Maxi i Kalmar finns det ett lchf-bröd som heter "Nystart" Det innehåller 3,4 gram kolhydrater/skiva och är helt ok :)



Lycka till med bakandet!

2011-10-29 @ 15:01:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0