Mammavikariat deluxe!

Hannah har tagit med sig sin make och åkt iväg över helgen för att vila upp sig. Det innebär att det är jag som har hand om de söta små monsterna denna helgen. Efter bara fem timmar är jag hjärntvättad med Pippi Långstrump och det börjar dra ihop sig för middag. Inser nu vilket jobb min syster har varje dag. Att laga mat till en tvååring och en treåring med starka åsikter om vad de vill äta är inte lätt. Speciellt inte när jag vill äta något helt annat!

Blir att slänga ihop köttbullar och potatismos till pojkarna så att de får mat i magen innan vi ska gå och hämta hunden. Jag väntar med att äta tills min sambo kommer och gör mig sällskap ikväll. Då blir det något smaskigt med kyckling och rostade grönsaker. Kanske ska vispa ihop en hemmagjord bearnaise för att fira att det är fredag!

/Kajsa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0